Europese tieners roken minder dan voorheen

Europese tieners roken minder. Dit blijkt uit onderzoek van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO). Europese jongeren drinken en blowen daarnaast ook minder dan een paar jaar geleden. WHO deed onderzoek naar tieners tussen de 11 en 15 jaar.

Nederlandse tieners roken minder

11 procent van de 15-jarigen in Nederland rookt minstens een keer per week. Dit is minder dan andere Europese jongeren. In veel landen wordt er op deze leeftijd meer gerookt dan in Nederland. Zo roken de 15-jarigen uit Bulgarije het meest: 25 procent rookt minstens één keer per week.

Betrouwbare informatie bij het stoppen met roken

Wil jij graag informatie en advies ontvangen over het stoppen met roken? Onze telefonische stopadviseurs staan voor jou klaar! Ze kunnen jou meer vertellen over de mogelijke hulpmiddelen, stopmethodes en vergoedingen via de zorgverzekeraar. Daarnaast kunnen ze jou helpen bij het opstellen van een persoonlijk stopplan. Dien hier een vrijblijvend terugbelverzoek in.

Telefonisch stopadvies

bron: NOS