Rookvrij na de bevalling met nieuw initiatief

Het nieuwe initiatief PROMISE gaat vrouwen na hun bevalling helpen om blijvend te stoppen met roken. Hierbij maken zij gebruik van ondersteuning van de kraamzorg.

Blijvend stoppen met roken na de bevalling

De initiatiefnemers willen met hun project nieuwe manieren testen om vrouwen te helpen stoppen met roken. Niet alleen tijdens de zwangerschap, maar ook na de bevalling! Ze besteden aandacht aan kraamzorg, want dit kan een belangrijke rol spelen bij stopondersteuning.

Partners worden ook geholpen

Niet alleen zwangere vrouwen worden geholpen met het project, maar ook hun partners. Stoppen met roken is makkelijker wanneer je dit samen met jouw partner doet. De methode zal eerst worden getest in enkele regio’s. Later wordt de methode mogelijk in heel Nederland gebruikt.

Stoppen met roken

Wil jij stoppen met roken voor de gezondheid van jezelf en dat van jouw kindje? Stichting Stop Bewust kan jou informeren en adviseren over het stoppen met roken. Samen kijken we welke stopmethode of hulpmiddel voor jou geschikt is. Een vergoeding via de zorgverzekeraar is hierbij vaak mogelijk. Dien een terugbelverzoek in voor een vrijblijvend stopadvies.

Ik wil stopadvies ontvangen

Bron: kraamsupportonline