Stoptober komt eraan: succesvol stoppen met roken
gepubliceerd
2 september, 2021
leestijd
3 minuten

28 dagen rookvrij tijdens stoptober

Stoptober staat weer voor de deur! In oktober blijven we 28 dagen rookvrij. Doe jij mee dit jaar en stop je samen met duizenden andere Nederlanders? Lees in deze blog alles over Stoptober 2021 en bekijk onze Stoptobertips.

Succesvol stoppen met roken tijdens Stoptober

Stoppen met roken is makkelijker gezegd dan gedaan. Verleidingen, ontwenningsverschijnselen en gewoonte maken het stoppen met roken lastig. Er zijn echter meerdere factoren die bij kunnen dragen aan het succes van jouw stoppoging. Wanneer je deze combineert heb je veel meer kans om blijvend gestopt te blijven:

1. De juiste motivatie

Wanneer je stopt met roken is een goede motivatie het allerbelangrijkste. Dit is het startpunt van jouw stoppoging. Misschien wil jouw familie, werkgever of arts wel dat je stopt. Dit kan een extra motivatiefactor zijn, maar toch is het belangrijk dat je het zelf ook wil. Bedenk goed wat jouw redenen zijn om te stoppen met roken.

2. Een goede voorbereiding

Naast een goede, sterke motivatie is voorbereiding essentieel. Wanneer je goed voorbereid bent heb je meer kans op een succesvolle stoppoging. Zorg dat je een stopplan hebt, dat je weet hoe je het stoppen met roken gaat aanpakken en dat je voldoende kennis hebt over wat je te wachten staat. Bekijk ook onze voorbereidingstips.

3. Samen stoppen met roken in Stoptober

In oktober stopt Nederland samen 28 dagen met roken. De kracht van Stoptober ligt in het samen stoppen met roken. Duizenden Nederlanders stoppen met roken in oktober. Wanneer je stopt met roken in oktober sta je er dus niet alleen voor! Pak daarom deze kans en zet de eerste stap naar een rookvrij leven. Meedoen met Stoptober maakt jouw stoppoging succesvoller.

4. Het gebruik van een hulpmiddel of stopmethode

Wanneer je cold turkey stopt met roken heb je 6% tot 8% kans om blijvend gestopt te blijven. Door een juiste motivatie, een goede voorbereiding en door mee te doen met Stoptober heb je al meer kans op succes. Er zijn echter meer mogelijkheden dan cold turkey stoppen. Het gebruik van een hulpmiddel en/of stopmethode kunnen je bij het stoppen met roken helpen. Jouw stoppoging wordt zo tot tien keer succesvoller! Daarnaast zijn er hiervoor mogelijkheden voor een vergoeding via de zorgverzekeraar.

Stichting Stop Bewust is er voor jou

Maar welk hulpmiddel past bij jou? Hoe kom je aan de juiste motivatie? En wat is een goede voorbereiding? Onze telefonische stopadviseurs beantwoorden graag al jouw vragen. Begin jouw Stoptober goed met een betrouwbaar stopadvies en ga voor het maximale resultaat van Stoptober: een rookvrij leven! Onze hulp is kosteloos en vrijblijvend. Schrijf je in voor een terugbelverzoek.

Begin met een goed stopadvies

Waarom 28 dagen stoppen met roken?

De positieve aanpak, steun en ondersteuning maken Stoptober succesvol. Daarnaast is 28 dagen stoppen met roken goed te overzien. De kans om hierna blijvend te stoppen is vijf keer groter.

In 28 dagen zul je…

• De positieve gevolgen van stoppen met roken voor jouw lichaam ervaren.
  • De nodige vaardigheden aanleren om moeilijke momenten te boven te komen.
  • Het zelfvertrouwen krijgen dat jij het kan, stoppen met roken!
  • De meeste ontwenningsverschijnselen achter de rug hebben.
  • Het makkelijker vinden om niet te roken dan aan het begin van de maand.
  • Super trots op jezelf zijn dat het je al 28 dagen gelukt is!

Het stoppen met roken in oktober zal soms ook zwaar worden. Je kan last krijgen van ontwenningsverschijnselen en moeilijke momenten, maar Stichting Stop Bewust helpt je hier doorheen.

Stoptober tips

Op onze website staan verschillende tips voor het stoppen met roken. Deze kunnen zeker van pas komen in oktober:

Meer informatie over stoppen met roken in oktober?

Stichting Stop Bewust helpt jou door deze maand heen met blogs, nieuws en tips. Blijf op de hoogte en volg onze Facebookpagina en schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief. Wanneer je het lastig hebt of graag meer informatie wilt, kan je bij ons terecht. Binnen 28 dagen ben jij rookvrij!

Volg ons op Facebook Ontvang de maandelijkse nieuwsbrief